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燃える男の道


ドラゴンの迷路点数表その4

これでラスト。分割、アーティファクト、土地です。



Splitcard (15)

Alive 3G// Well W//
Sorcery // Sorcery UC
Put a 3/3 green Centaur creature token onto the battlefield.
//
You gain 2 life for each creature you control.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

緑の3/3のケンタウルス・クリーチャー・トークン1体を戦場に出す。

あなたはあなたのコントロールするクリーチャー1体につき2点のライフを得る。

融合(あなたはこのカードの片方の半分または両方の半分をあなたの手札から唱えてもよい。)

6,5点
丘巨人は悪くない。ライフゲインもまぁおまけとしては悪くない。


Armed 1R// Dangerous 2G//
Sorcery // Sorcery UC
Target creature gets +1/+1 and gains double strike until end of turn.
//
All creatures able to block target creature do so this turn.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+1/+1の修正を受けるとともに二段攻撃を得る。

クリーチャー1体を対象とする。このターン、それをブロックできるすべてのクリーチャーは、それをブロックする。

融合

8,5点
フィニッシュスペル。弱い要素なし。


Beck UG// Call 4WU//
Sorcery // Sorcery R
Whenever a creature enters the battlefield this turn, you may draw a card.
//
Put four 1/1 white Bird creature tokens with flying onto the battlefield.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

このターン、クリーチャー1体が戦場に出るたび、あなたはカードを1枚引いてもよい。

飛行を持つ白の1/1の鳥・クリーチャー・トークン4体を戦場に出す。

融合

8点
重いがブロッカーを調達しながらドローするとは不届きな。


Breaking UB// Entering 4BR//
Sorcery // Sorcery R
Target player puts the top eight cards of his or her library into his or her graveyard.
//
Put a creature card from a graveyard onto the battlefield under your control. It gains haste until end of turn.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、自分のライブラリーの一番上から8枚のカードを自分の墓地に置く。

いずれかの墓地にあるクリーチャー・カード1枚をあなたのコントロール下で戦場に出す。
それはターン終了時まで速攻を得る。

融合

8点
研磨デッキなら上だけでも十分喰っていける。基本は下のモードが単純にボムの追加になるので、それで行こう。
速攻が付くのも凄まじい。


Catch 1UR// Release 4WR//
Sorcery // Sorcery R
Gain control of target permanent until end of turn. Untap it. It gains haste until end of turn.
//
Each player sacrifices an artifact, a creature, an enchantment, a land, and a planeswalker.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

パーマネント1つを対象とする。ターン終了時までそれのコントロールを得る。それをアンタップする。それはターン終了時まで速攻を得る。

各プレイヤーは、アーティファクト1つと、クリーチャー1体と、エンチャント1つと、土地1つと、プレインズウォーカー1体を生け贄に捧げる。

融合

8点
上→「ボマーに気をつけろよ。」
下→「解放してやったぜ?死の恐怖からなぁ!」
冗談は置いといて、相手のパーマネントを奪うモードだけで限定では強い。奪ってそれをサクるのも悪くないな。
下の効果は影響範囲がでかいので、損得をしっかり勘定しよう。


Down 3B// Dirty 2G//
Sorcery // Sorcery UC
Target player discards two cards.
//
Return target card from your graveyard to your hand.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを2枚捨てる。

あなたの墓地のカード1枚を対象とし、それをあなたの手札に戻す。

融合

7,5点
4マナでハンデスするときは、正直相手も重くて強いカードやタイミングを計りたい除去を持ってるに決まってるから、強いハンデスができるに決まってる。
墓地回収も、ボムの水増しになる。相手がハンドなければ下だけで使い、持ってるなら合わせて使える。アド取り捲りだ、重いが。


Far 1U// Away 2B//
Instant // Instant UC
Return target creature to its owner's hand.
//
Target player sacrifices a creature.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

クリーチャー1体を対象とし、それをオーナーの手札に戻す。

プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはクリーチャーを1体生け贄に捧げる。

融合(あなたはこのカードの片方の半分または両方の半分をあなたの手札から唱えてもよい。)

7,5点
《バリンの悪意》を分割カードにして使い勝手を向上させたようなデザイン。
どちらも単体でも悪くないレベルだし、対象を自軍生物と相手プレイヤーというように分けられるので、除去を避けつつ除去したり、相手の本当に殺したい生物をバウンスでちょっとでも狙いやすくしたりと悪くないカード。


Flesh 3BR// Blood RG//
Sorcery // Sorcery R
Exile target creature card from a graveyard. Put X +1/+1 counters on target creature, where X is the power of the card you exiled.
//
Target creature you control deals damage equal to its power to target creature or player.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

いずれかの墓地にあるクリーチャー・カード1枚を対象とし、それを追放する。
クリーチャー1体を対象とし、それの上に+1/+1カウンターをX個置く。
Xはあなたが追放したカードのパワーに等しい。

あなたがコントロールするクリーチャー1体と、クリーチャー1体かプレイヤー1人を対象とする。
その前者はその後者に、自身のパワーに等しい点数のダメージを与える。

8点
単純に除去、強化、フィニッシュと揃いに揃っている。融合は重いが狙う価値がある。
処理されたファッティをリムーブして相手に贖わせよう。


Give 2G// Take 2U//
Sorcery // Sorcery UC
Put three +1/+1 counters on target creature.
//
Remove all +1/+1 counters from target creature you control. Draw that many cards.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

クリーチャー1対を対象とし、それの上に+1/+1カウンターを3個置く。

あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それの上からすべての+1/+1カウンターを取り除く。
そのカウンターの数に等しい枚数のカードを引く。

融合

7点
三回りの恒久強化がまず強い。6マナでドローできるのも悪くない。ドロー単体だと、育てた生物を弱体化するという割と明確なデメリットがあるのがなぁ。
生物だけではどうしようもないジリ貧タイムを回避するために使うとかか。まぁ緑が出ればそれだけで強い。


Profit 1W// Loss 2B//
Instant // Instant UC
Creatures you control get +1/+1 until end of turn.
//
Creatures your opponents control get -1/-1 until end of turn.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

あなたのコントロールするクリーチャーは、ターン終了時まで+1/+1の修正を受ける。

あなたの対戦相手のコントロールするクリーチャーは、ターン終了時まで-1/-1の修正を受ける。

融合

8点
修正は小さいが強化と相手だけ弱体化は強い。それぞれ単体でも強い。
合わせて使うと戦闘が一気に有利なるしな。インスタントなので奇襲性も高い。
しかしこれ、単体なら単色でも運用できる点を除いて《妄信的迫害》に勝る点が何もないな。


Protect 2W// Serve 1U//
Instant // Instant UC
Target creature gets +2/+4 until end of turn.
//
Target creature gets -6/-0 until end of turn.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで、+2/+4の修正を受ける。

クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで、-6/-0の修正を受ける。

融合

7点
白は除去回避、コンバットトリックに使える。青は、複数ブロックなんかの時に自陣の被害を抑えられる。
合わせて使えば、一方では単体で相手に打ち勝ち、他方では戦力的に劣る多対一が集団暴行に変わるというなんともいえない光景が繰り広げられる。


Ready 1GW// Willing 1WB//
Instant // Instant R
Creatures you control are indestructible this turn. Untap each creature you control.
//
Creatures you control gain deathtouch and lifelink until end of turn.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

あなたがコントロールするクリーチャーは、このターン破壊されない。
あなたのコントロールする各クリーチャーをアンタップする。

あなたのコントロールするクリーチャーは、ターン終了時まで、接死と絆魂を得る。

融合

8点
生物ありきの効果だが、奇襲ブロックだけでなく、自陣被害なし、ライフゲインに相手だけ全滅と起こる事態が悲惨すぎる。


Toil 2B// Trouble 2R//
Sorcery // Sorcery UC
Target player draws two cards and loses 2 life.
//
Trouble deals damage to target player equal to the number of cards in that players hand.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを2枚引き、2点のライフを失う。

プレイヤー1人を対象とする。苦難はそのプレイヤーに、そのプレイヤーの手札にあるカードの総数に等しいダメージを与える。

融合

7,5点
重い《血の署名》だけでも悪くない。下モードも、状況次第では悪くない。
単体でも4点確定なので最後の一押しに使えるしね。


Turn 2U// Burn 1R//
Instant // Instant UC
Target creature loses all abilities and becomes a 0/1 red Weird until end of turn.
//
Burn deals 2 damage to target creature or player.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)

クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで、すべての能力を失うとともに赤の0/1の奇魔になる。

クリーチャー1体かプレイヤー1人を対象とする。点火はそれに2点のダメージを与える。

融合

8点
序盤は2点火力でもいいし、戦闘を絡めればどんなやばい相手でも一方的に葬れる。合わせれば5マナでかなり確実な除去を行えるカードと信頼感が高い。


Wear 1R// Tear W//
Instant // Instant UC
Destroy target artifact.
//
Destroy target enchantment.
Fuse (You may play one or both halves of this card from your hand.)

アーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。

エンチャント1つを対象とし、それを破壊する。

融合

6,5点
これでアドを取ろうとすると非常に相手の場の状態に左右される。まぁサイドにあると安心できる類のカードではある。

Artifact (10)

Azorius Cluestone 3
Artifact C
T: Add W or U to your mana pool.
WU,T, Sacrifice Azorius Cluestone: Draw a card.

6,5点
願い石サイクル。正直色によってはドローよりソーサリー除去の効かない魔鍵のほうが嬉しかろうと思う。
が、こいつはコモンサイクル。使える可能性はダンチなので、土地の枚数と相談して使おう。


Boros Cluestone
Artifact
T: Add W or R to your mana pool.
WR, T , Sacrifice Boros Cluestone: Draw a card.

7点
ドロー、色サポートが貴重な色且つドローも薄いため嬉しい効果。


Dimir Cluestone
Artifact C
T: Add U or B to your mana pool.
UB, T , Sacrifice Dimir Cluestone: Draw a card.

7点
青黒はこの環境だと青白よりマナが欲しい印象なのでこの点数。


Golgari Cluestone 3
Artifact C
T: Add B or G to your mana pool.
T, BG , Sacrifice Golgari Cluestone: Draw a card.

6,5点
正直緑だから色マナ的にそこまで有利とはいえないかもだが、この点数で。


Gruul Cluestone 3
Artifact C
T: Add R or G to your mana pool.
T, RG , Sacrifice Gruul Cluestone: Draw a card.

7点
この色は湧血も強いけど、ゴルガリよりファッティにステ振ってるのであるとちょい嬉しい。
黒よりドローできないしね。


Izzet Cluestone 3
Artifact C
T: Add U or R to your mana pool.
T, UR , Sacrifice Izzet Cluestone: Draw a card.

7点
赤といえばX火力。超過もマナ喰い虫だから嬉しい。


Orzhov Cluestone 3
Artifact C
T: Add W or B to your mana pool.
T, WB , Sacrifice Orzhov Cluestone: Draw a card.

7点
正直強請用のマナはいくらあっても困らない。


Rakdos Cluestone 3
Artifact C
T: Add B or R to your mana pool.
T, BR , Sacrifice Rakdos Cluestone: Draw a card.

7点
色の性質とはかみ合わないが、土地を少し少なくして、これを入れると息切れ対策にもなるかなぁ。ラクドスは一部のファッティも強いし。


Selesnya Cluestone 3
Artifact C
T: Add W or G to your mana pool.
T, WG , Sacrifice Selesnya Cluestone: Draw a card.

6,5点
ゴルガリに同じ。ただ、こちらはゴルガリよりファッティが強いので、内部数値では限りなく7に近い点数と思って欲しい。


Simic Cluestone 3
Artifact C
T: Add U or G to your mana pool.
T, UG , Sacrifice Simic Cluestone: Draw a card.

7点
重い生物をプレイすることに意味のあるギルドなので。


Land (21)


*Azorius Guildgate
Land C
Azorius Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add W or U to your mana pool.

7点
門はどの色でも欲しい。

*Boros Guildgate
Land C
Boros Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add W or R to your mana pool.

7,5点

ただ、赤、黒絡みはサイクルカードの強さ的に少々評価高め。

*Dimir Guildgate
Land C
Dimir Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add U or B to your mana pool.

7,5点


*Golgari Guildgate
Land C
Golgari Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add B or G to your mana pool.

7,5点


*Gruul Guildgate
Land C
Gruul Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add R or G to your mana pool.

7,5点


*Izzet Guildgate
Land C
Izzet Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add U or R to your mana pool.

7,5点


Maze's End
Land MR
Maze's End enters the battlefield tapped.
T: Add 1 to your mana pool.
3,T, Return Maze's End to your hand: Search your library for a Gate card, put it onto the battlefield, then shuffle your library. If you control ten or more Gates with different names, you win the game.

5点
プレリシールドでは4、5、6枚くらい門が期待できるので、色サポートとして悠長だが優秀。勝利条件としては狙えないだろうね。


*Orzhov Guildgate
Land C
Orzhov Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add W or B to your mana pool.

7,5点


*Rakdos Guildgate
Land C
Rakdos Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add B or R to your mana pool.

7,5点
個人的には色マナのそろえにくさ、サイクルカードの強さでこの門の強さが群を抜いていると思う。


*Selesnya Guildgate
Land C
Selesnya Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add W or G to your mana pool.

7点



*Simic Guildgate
Land C
Simic Guildgate enters the battlefield tapped.
T: Add U or G to your mana pool.

7点



*Blood Crypt
Land R
(T: Add B or R to your mana pool.)
As Blood Crypt enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Blood Crypt enters the battlefield tapped.

7点
色が合えば嬉しい。


*Breeding Pool
Land R
(T: Add U or G to your mana pool.)
As Breeding Pool enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Breeding Pool enters the battlefield tapped.

7点
色が合えば。


*Godless Shrine
Land R
(T: Add W or B to your mana pool.)
As Godless Shrine enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Godless Shrine enters the battlefield tapped.

7点
色が合えば。


*Hallowed Fountain
Land R
(T: Add W or U to your mana pool.)
As Hallowed Fountain enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Hallowed Fountain enters the battlefield tapped.

7点
色が合えば。


*Overgrown Tomb
Land R
(T: Add B or G to your mana pool.)
As Overgrown Tomb enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Overgrown Tomb enters the battlefield tapped.

7点
色が合えば。


*Sacred Foundry
Land R
(T: Add W or R to your mana pool.)
As Sacred Foundry enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Sacred Foundry enters the battlefield tapped.

7点
色が合えば。


*Steam Vents
Land R
(T: Add U or R to your mana pool.)
As Steam Vents enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Steam Vents enters the battlefield tapped.

7点
色が合えば。


*Stomping Ground
Land R
(T: Add R or G to your mana pool.)
As Stomping Ground enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Stomping Ground enters the battlefield tapped.

7点
色がね。


*Temple Garden
Land R
(T: Add W or G to your mana pool.)
As Temple Garden enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Temple Garden enters the battlefield tapped.

7点
色が。


*Watery Grave
Land R
(T: Add U or B to your mana pool.)
As Watery Grave enters the battlefield, you may pay 2 life. If you don't, Watery Grave enters the battlefield tapped.

7点
色。
この英語テキスト、サルベ様から持ってきたけど、このサイクルどれも土地タイプかかれてないな。かっこ内の色マナに対応した土地タイプあるよ、一応。


プレリのシールドは、ギルドパック、そのギルドと色のかぶるギルドのパックを選択、ドラゴンの迷路4パックらしいです。みんながんばってきてくれ!
by moeru_otoko | 2013-04-26 18:00 | MTG点数表

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